Samlede erotiske verk – Sprik

Posted: torsdag 13 mars, 2014 by Tarald in Sex, Sprik
Tags: , , , , , ,

I 2004, det andre året jeg sendte inn noveller til Cupidos novellkonkurranse, fikk jeg en telefon fra daværende redaktør Terje Gammelsrud: Om jeg kunne tenke meg å gi ut en erotisk novellesamling? Da hadde jeg til sammen skrevet ca 8 noveller. De kommende åra skreiv jeg flere noveller som kom på trykk i bladet og ei stund jobba jeg og Terje målretta mot en utgivelse.

Etter hvert ble det klart at Cupido ikke kunne stå for utgivelse, men tanken på å samle dem i bokform har ligget i bakhodet siden. For noen år siden sendte jeg novellene til flere etablerte forlag, men ingen ville utgi dem. Delvis skyldtes det spriket i språk og målgruppe, delvis det faktum at erotiske noveller ansees som mindre stuerene enn erotiske romaner.

Ebøkenes inntog så jeg som en mulighet til å redusere produksjonskostnadene ved selvpublisering, i tillegg til at det skamfulle ved å lese runke-litteratur kunne reduseres. Hittil har moms-bestemmelsene hindra meg. Som forfatter er jeg ellers unntatt moms, og jeg skjønner ærlig talt ikke bæret av reglene. Men nå hopper jeg i det uansett. Jeg regner ikke med å bli rik, men håper på litt småpenger innimellom.

Dette har jeg gjort så langt:

  • lagt tekstene inn i InDesign, laga innholdsfortegnelse
  • skaffa ISBN-nummer, og dermed fått meg forlagsnummer
  • begynt jakten på forsidefoto. Har funnet en kandidat og er i forhandlinger med fotografen.
  • forsikra meg om at både digitalbok.no og ebok.no tillater erotiske noveller

Må gjøres:

  • en grundig siste korrektur
  • formatering til epub (fort gjort i InDesign)
  • sette lanseringsdato (i løpet av våren)
  • lage en markedsføringsplan
  • markedsføre
  • laste opp ferdig fil til nettstedene
  • laste opp plikteksemplar til Nasjonalbiblioteket

Legg igjen en kommentar

