Ei framtid som journalist?

Posted: fredag 11 april, 2008 by Tarald in Ukategorisert
Tags: , , , , , , ,

Jeg tok testen som er bakgrunnen for de siste dagers oppslag om journalisters kunnskapsløshet. Jeg syntes de fleste spørsmålene var ganske lette, og tar meg ikke særlig nær av mine mangelfulle kunnskaper om valgsystemet i USA. Å kalle det et demokrati er å overdrive, uansett hvor fine ord de har på systemet.

At USA er medlem i en Organisasjonen for Sikkerhet og Samarbeid i Europa burde jeg vel tenkt meg, men siden USA ikke ligger i Europa virka det lite logisk at de skulle være medlem. Vel,vel. Resten var i alle fall rett. 8 av 10 riktige er jeg absolutt fornøyd med. Så får det heller være at jeg er overkvalifisert for å bli journalist også.

Kommentarer
  1. Petter sier:

    Så USA har ikke demokrati, mens her i Norge, hvor det sittende flertallet har et mindretall av stemmene bak seg totalt, har vi et demokrati?

    Ja, ja, deg om det.

Legg igjen en kommentar

