Ny snegleboks

Posted: onsdag 16 november, 2011 by Tarald in Snegler
Tags: , , , , ,

De største sneglene fikk ikke plass i det store terrariet lenger p.g.a. dammen og bakgrunnen. Dermed måtte de få et nytt terrarium. Utgangspunktet var en oppbevaringsboks fra Åhlens som målte 51x36x33cm. I lokket satte jeg inn to spotter fra ClasOhlson. (Jeg synes begge kjeder burde sponse meg for denne produktplasseringen.) Jeg laga lufteåpninger med netting foran på begge kortsidene, den ene oppe, den andre nede. I fronten satte jeg inn den ene delen av ei ramme kjøpt på Åhlens:

Denne fungerer som ei luke, i tillegg til å være vindu. Jeg synes løsningen min var ganske fiffig:

Så gjenstod innredning med jord, planter og eikeblader (av mangel på mose, de liker å ha noe å gjemme seg under).

Før sneglene fikk flytte inn, fikk de en dusj:

Før dusjen

Etter dusjen

Jeg passa også på å måle dem:

Perspektivet ble litt feil på bildet. Skallet er ganske nøyaktig 11cm! De har blitt store og kjønnsmodne (i alle fall halvveis. Spermproduksjon og penis utvikles før eggene).

På vei inn i sitt nye hjem

Kommentarer
  1. annebloggen sier:

    Jeg leste intervjuet. Veldig bra!

Legg igjen en kommentar

