Kroppens fordeler

Posted: onsdag 22 juni, 2011 by Tarald in frigjøring
Tags: , , ,

Jeg er som kjent slett ikke fornøyd med denne kroppen som min representant i verden, ettersom den systematisk og konsekvent prøver å framstille meg som noe jeg ikke er. Det har jeg skrevet en del om tidligere, så jeg hopper over det denne gangen.

For denne kroppen har helt klart sine fordeler. Jeg hadde et svært ublidt møte med en av Oslos gater her om dagen, noe som blant annet resulterte i et brukket bein inne i høyrehånda. Det er med store smerter jeg nedtegner denne hendelsen i bloggen.

Ideelt sett burde kroppen ha vunnet over asfalten og reist seg uten en skramme, men vi lever som kjent ikke i en ideell verden. Noe av det jeg liker med kroppen min er at den sier i fra. Jeg har ikke drukket melk på et par måneder av den enkle grunn at jeg ikke har hatt lyst på det. I dag fikk jeg plutselig veldig lyst på melk. Først etterpå kom jeg på at kroppen trenger kalsium til å gro beinet, et stoff som altså finnes i melk.

Dersom dette var første gang kroppen skapte lyst på en matvare i hjernen ut fra et akutt behov i kroppen, ville jeg avskrevet det som en tilfeldighet. Det har jeg gjort før. Jeg har generelt vært veldig flink til å ikke lytte til kroppen min, siden den har løyet både til meg og mine omgivelser. Likevel har det dannet seg et mønster av hendelser som tilsier at den av og til forteller sannheten; om graviditet, om D-vitaminmangel, om lavt jern-nivå (ikke i følge medisinen, men i forhold til hva kroppen er vant til) m.m.

Jeg prøver nå å venne meg til å lytte mer til kroppen min. Den går nå på drivstoffet testosteron som man kan si er et langsomtvirkende sannhetsserum. Dette drivstoffet er åpenbart mer velegnet enn det opprinnelige østrogenet.

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

