Katteutveksling – rapport

Posted: mandag 30 mai, 2011 by Tarald in Katt
Tags: , ,

Som noen kanskje fikk med seg dro katten Stefan på landet for noen uker siden. Der konkluderte de med at han trivdes godt med andre dyr og å være utendørs, men at han er helt døv. Derfor fant de et hjem til ham helt utenfor allfarvei, langt inne i skogen.

Stefan

Samtidig kom Snehvit hit på byferie. Hun storkoste seg og fant seg raskt til rette med innelivet i byen. Etter ei uke ble det tydelig at hun kjeda seg i den lille leiligheten og hun ble veldig frustrert over at Sissy ikke ville leke.

Snehvit

Sissy var nemlig slett ikke begeistra for Snehvit. De er begge bestemte frøkener, om enn med tilsynelatende ulikt kjønn. Etter et par uker var stemningen fortsatt spent. Bare når jeg var like i nærheten kunne de være i samme rom og til og med snuse på hverandre. Ellers var det fresing og knurring.

Så nå er Sissy alene igjen og ser ut til å trives med det. Jeg tror at det jeg tolket som behov for selskap den gangen jeg skaffet Stefan, ikke handlet om behov for katteselskap, men menneskeselskap. Han er i alle fall veldig hengiven og kommer for å få klem med det samme jeg stikker nøkkelen i ytterdøra.

Etter at Snehvit reiste har han lekt mer enn han gjorde da det var andre katter her. Akkurat nå ligger han på fanget mitt og maler mens jeg skriver. Han er tre år gammel og det ser ut til at han blir den eneste katten min i overskuelig fremtid. Jeg kan ikke si at jeg savner noen av de andre kattene særlig mye, selv om Stefan er et sjarmtroll og Snehvit nesten like nydelig som Sissy.

Sissy

Endelig kan jeg ha ting på bord og hyller uten overhengende fare for at Stefan skal rive dem ned. Ikke minst blir det mye lettere å reise på ferie med bare en katt. Vi kan ta fly!

For Sissy har også tidligere gitt uttrykk for at han foretrekker å være sammen med meg på ukjent sted enn alene hjemme med kattepasser. Sånn sett er han utypisk til katt å være. Og jeg synes han er verdens vakreste og mest intelligente katt.

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

