Omplassere katten Stefan?

Posted: søndag 8 mai, 2011 by Tarald in Katt
Tags: , , , ,

Det er med tungt hjerte jeg nå vurderer å omplassere sjarmtrollet mitt.

Han er helt hvit, veldig sosial, lager masse lyder, nydelig, leken og ganske vilter. Alle som kommer på besøk blir umiddelbart sjarmert. Han er litt over ett år, kastrert og merka med chip og tatovering i øret. Til nå har han vært innekatt, og det er nok her mye av problemet ligger.

Han kjeder seg rett og slett. Han vil veldig gjerne være ute, men siden han ikke er den skarpeste kniven i skuffa, tør jeg ikke ha ham ute her i byen. Resultatet er problematferd. Han river ned alt han kommer over, og spesielt glass med innhold. I tillegg til å være irriterende, fører det til en del knuste glass og dermed fare for at han eller den andre katten min skal skade seg. Det begynner rett og slett å bli uholdbart.

Stefan elsker oppmerksomhet og er veldig tillitsfull. Han er også ekstremt nysgjerrig og elsker sterke lukter. Heldigvis tolererer han å bli bada. Han er relativt stor og kraftig, og korthåra. Litt mer mosjon ville han ha godt av, siden han har anlegg for mage og spiser ganske mye (ikke kresen i matveien).

Den andre katten min, Sissy, er den rake motsetningen og har ikke noe ønske om å være ute. Stefan blei anskaffa først og fremst for Sissys del, og som lekekamerat for dattera mi. Begge vil savne ham veldig. Likevel har jeg ikke samvittighet til å beholde Stefan. Han trenger helt klart å være ute. Han fungerer godt sammen med andre katter og mennesker (inkl. barn), og det er ikke usannsynlig at han kan bli venner med en hund heller.

Jeg må la avgjørelsen synke litt før jeg legger ut en annonse, men hvis du allerede tror at Stefan er katten for deg, må du gjerne ta kontakt på tarald.stein (a) gmail.com. Han er ikke vaksinert, så det bør jeg få fiksa før han kan omplasseres. Må hentes i Oslo. Kurv og favoritteppe følger med.

Kommentarer
  1. annebloggen sier:

    Kanskje han kan bli en flink musefanger på en gård på Hadeland🙂

    Håper han får et godt hjem. Man blir glad i dyr!

    I dag har jeg snakket om de ti bud i konfirmatgruppa mi. De mener det mangler et bud: «Du skal ikke mobbe». Og så snakket vi om toleranse, og om at alle er fullkomne med ingen er perfekte. Jentene er jålete og opptatt av utseende. Men de er utrolig empatiske og reflekterte også. Og vet utmerket godt at alle har sitt å jobbe med.

    Dette har ingen ting med katten å gjøre, men er mer en kommentar til at jeg har lest foregående innlegg og blitt litt mer opplyst enn jeg var. Og kanskje prøver å bruke det til noe. Jeg tenkte at frigjøringsdagen nettopp var en dag til å reflektere over at det vi feirer er frigjøring fra nazismen og dens vesen. Vi er vel dessverre ikke så frigjort som vi burde ha vært. Vi sorterer fremdeles mennesker.

    Jeg gjør det jeg også, for all del. Jeg har mange fordommer. Men jeg jobber med saken!

    Hvordan går det med boka?

Legg igjen en kommentar

