Finn.no – en skriveoppgave

Posted: tirsdag 3 mai, 2011 by Tarald in Oppgaver
Tags: , , , , , , , ,

Jeg burde sette en sperre i nettleseren som hindra meg i å gå inn på finn.no. «Jeg skulle jo bare» for mange timer siden, og her sitter jeg. Jeg har vært innom klesavdelingen og sett på alt det man ikke kan tro at folk har brukt penger på. Og nå er jeg kommet til godbiten; samlerseksjonen.

Fascinasjonen er stor. Jeg klarer ikke å la være å forestille meg hva som fikk noen til å tro at andre vil betale flere hundre kroner for det gamle øsekaret. Og hvorfor vil eieren selge sin samling av bensinstasjonseffekter? Tilhørte partiboka i NS en slektning som nå er død? Har den antikke revolveren en gang drept et menneske? Hvordan er det å ha en kone som samler på porselensdukker? Og hvem kan tenkes å ville kjøpe en komplett rustning? Det vil ingen ende ta.

Ikke at jeg er noe bedre selv. Hvis jeg hadde hatt (mye) mer enn disse 28 kvadratmetrene å boltre meg på, hadde jeg helt sikkert begynt å samle på gamle skrivemaskiner. Og den utstoppa bjørnen var da ganske dekorativ? Jeg kan absolutt forstå dem som selger vevstoler helt ubrukt (bildet forestiller veven stua bort i en krok av garasjen, uten en gang å ha blitt satt sammen, gjerne med et tykt lag støv). Enda bedre forstår jeg dem som selger keramikkovner og båndsag i tilsvarende forfatning. Heldigvis har jeg aldri penger til å gjøre så store (bokstavelig talt) bomkjøp.

Hvis jeg noen gang mangler en karakter eller noe å skrive om, vet jeg at finn.no bare er et lite klikk unna.

Skriveoppgaven er altså: Gå inn på finn.no og finn en annonse som vekker din nysgjerrighet. Skriv historien bak annonsen.

Legg igjen en kommentar

