Drømmer om: Musikk til dikta mine

Posted: torsdag 17 mars, 2011 by Tarald in homsesaker, Musikk, Skriving
Tags: , , , ,

Jazz og dikt er nesten en klisje. Derfor har jeg lenge tenkt at dikta mine hadde passa best med elgitar eller enda mer utypiske instrumenter. Ved å kombinere musikk og tekst når man ut til et litt annet publikum, og gir en ny dybde til tekstene. Målet er at de to kunstformene involvert skal være likeverdige. Det hadde også vært spennende å bruke dikta som base for improvisasjon med stemme og instrument.

I går kveld ble jeg overtalt til å dra på SO (vanligvis et utested for lesber) for å høre Håkon Kornstad i regi av KulturBlikk. Det ble en magisk kveld! Først ble han intervjua om musikken sin, og uttrykte mange av de samme tankene om jazz som jeg har om poesi. Når han så begynte å spille, så jeg umiddelbart for meg dikta mine. Etter min mening ville lydlandskapet til Håkon Kornstad passe perfekt!

Vi kan alle drømme (og noen av oss gjør det mer enn andre). Sjansen for samarbeid med en av de desidert flinkeste og mest spennende musikerne i Norge er kanskje ikke så stor. Hvis noen leser dette, lager musikk og føler seg utfordra er det bare å sette i gang. Lydfiler av mange av dikta kan høres her. Hvis du vil ha lydfilene tilsendt direkte er det bare å ta kontakt.

Legg igjen en kommentar

