Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet lyser nå ut 1,7 millioner til tiltak for å fremme likestilling i arbeidslivet. Midlene kan søkes av offentlige og private arbeidsgivere og arbeidslivets organisasjoner.

Det kan søkes om midler til prosjekter som utvikler rutiner/verktøy for:

  • Å analysere likestillingssituasjonen i virksomheten
  • Systemer for opplæring og veiledning om likestilling og aktivitets- og rapporteringspliktene
  • Rapportering på og forankring av likestillingsarbeidet
  • Utvikling av modeller for samarbeid med ulike aktører
  • Konkrete likestillingstiltak og planmessig likestillingsarbeid, inkludert handlingsplaner.

Jeg har tilbud innen likestilling av kjønn og seksuell orientering for de tre siste punktene. Blant annet kan jeg holde workshop og seminar for ledelse og ansatte om hvilke konsekvenser likestilling på disse områdene kan ha for deres arbeidsmiljø. Jeg har også erfaring i arbeid med handlingsplaner på dette feltet. Min kompetanse ligger spesielt på kunnskap om transpersoner og jeg har tidligere jobbet med dette for LLH – landsorganisasjonen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner. Derfor kan jeg tilby fremtidsrettede løsninger basert på oppdatert forskning.

Alle mine oppdrag blir spesielt tilpasset målgruppen, i dette tilfelle din spesifikke virksomhet. Ta kontakt for konkret tilbud eller mer informasjon: tarald.stein(at)gmail.com

 

Legg igjen en kommentar

