400 000 kr i homofobi-belønning

Posted: torsdag 16 april, 2009 by Tarald in homsesaker, Politikk
Tags: , ,

Nina Karin Monsen, en gang feminist, nå ansett av de fleste som ravende gal, har fått Fritt Ords pris.

«Hun får prisen for sine gjennomreflekterte og uavhengige bidrag til en friere offentlig debatt, opplyser stiftelsen Fritt Ord i en pressemelding.» Dagsavisen

Hvordan bidrar feilinformasjon og angrep på en sårbar gruppe mennesker til «en friere offentlig debatt»? Og har noen opplevd hennes nedsettende uttalelser om homofile og andre kjønnsoverskridere som «gjennomreflekterte»? Ikke på denne sida av årtusenskiftet i alle fall.

Ettersom jeg er i konstant pengeknipe vurderer jeg å finne meg min egen svake gruppe å angripe offentlig, men de fleste er opptatt. Kanskje det er på tide at jeg lar alle mine fordommer, vrangforestillinger og stereotyper om eldre kvinner komme offentlig til uttrykk? Jeg kan fint begrunne det filosofisk også om nødvendig.

Men i motsetning til Monsen er jeg bare en fattig transhomse på arbeidspraksistiltak. Hva i all verden hun skal med 400 000 i tillegg til fast lønn som statsstipendiat overgår min forstand.

Kritikk fra André Oktay Dahl i Dagbladet

Mindre balansert dekning hos Aftenposten

Kommentarer
  1. Johnny sier:

    Jag vet inte vem hon är men det låter ju helt absurt och äcklande om det du säger är sant. Ett fritt ord är inget värt om man inte har en fri hjärna bakom munnen.

  2. Rannveig sier:

    Hadde heller ikke hørt om henne. Men leste nå det hun skrev om «Skaut fremfor menneskeverd» Hun er veldig begrenset!
    Ser ut til at det er nettopp det som lønner seg ja.. Huff!

  3. […] har skrevet om henne før under overskrifta “400 000 i homofobi-belønning“. Denne gangen vil jeg bare minne om demonstrasjon på Kristian Fredriks plass (ved OsloS) […]

Legg igjen en kommentar

