Forfatter frastjålet PC på biblioteket

Posted: tirsdag 24 februar, 2009 by Tarald in Blogging, Depresjon
Tags: , ,

Jeg hadde vært på litteraturhuset for å skrive. På veien ut møtte jeg Kristine Tofte. Vi ble stående å prate om det å bære rundt på ting; nyttig og unyttig.

I stedet for å gå de få hundre metrene hjem med min bærbare PC, gikk jeg rett til biblioteket. Der satte jeg fra meg den tunge sekken ved krim-hylla og snudde meg for å finne noe jeg ikke allerede hadde lest. Det var mindre enn en meter mellom meg og sekken. Likevel klarte noen å snappe den med seg ut at jeg la merke til det.

Ikke før jeg var ferdig med å studere krimtitlene, gikk det opp for meg at sekken var borte. Den alltid nærværende sekken med stiftemaskin, egenandelskort, cola, minnepinne og PC var som sunket i jorda.

Forsikringspapirer og anmeldelse er levert. Det tar nok ei stund før jeg kan si at jeg igjen blogger fra egen PC. Hvis noen mot formodning skulle finne sekken, PC eller bare minnepinnen, kan de levere det på Litteraturhuset i Oslo. Men jeg har mine tvil om det var de litterære utgytelsene mine som frista tyven.

Kommentarer
  1. Kristine sier:

    Oi, første gong nevnt på Tarald sin blogg, og i eit så ubehageleg høve.

    Det der var den verste utur ever. Det fælaste. *klem*

  2. Metamagi sier:

    oi, så trist å höre om tyveriet😦
    Jeg ser i et annet innlegg at du har asus eee pc du også. Jeg kjöpte min i fjor höst, for å ha en liten sak jeg kunne ta med overalt- på en lettvinn måte- for å skrive. En liten ekstra pc, altså. Så rök min ordinäre pc, og jeg har denne asus eee pc å bruke nå, mens den andre er på rep. Og det er helt greit. Men min asus eee pc er bare på ni tommer, he he. Den er veldig liten!🙂

Legg igjen en kommentar

