Tromsø, mitt Tromsø!

Posted: mandag 5 januar, 2009 by Tarald in Ukategorisert
Tags: , , , , ,

Kommer jeg til å savne skilta med «fare for takras», de som virker så malplasserte i juli, men som i januar får deg til å gå lengst mulig fra husveggen? Eller lastebilene fulle av snø på vei ned til sjøen? At buss er byens eneste kollektivtransport?

Nei.

Men jeg tror jeg kommer til å savne Tromsøs ypperste tegn på sivilisasjon – varmekablene under fortaua i sentrum. Jeg vil savne fjella som holder himmelen på plass og gjør det lettere å orientere seg. Haren utafor stuevinduet. Kaféene der jeg føler meg hjemme.

Jeg er glad i Tromsø, selv om jeg flytter herfra. Dette er det stedet jeg har bodd lengst i hele mitt liv. Tromsø er byen der jeg ble voksen. Tromsø er en gammel bamse som det er på tide å legge i ei eske på loftet. På tide å dra videre.

Kommentarer
  1. Erik Boye sier:

    Ja, du sitter vel ikke på Kafe Sånn under filmfestivalen i år…

  2. a9ta sier:

    Nydelig avskjedspost til Tromsø, Tarald. Det er alltid spennende å flytte, og fint med ny start iblant. Ønsker deg lykke til med livet og framtida i Oslo.

Legg igjen en kommentar

