Få det ut!

Posted: søndag 4 januar, 2009 by Tarald in Drøm, frigjøring, Trans

Jeg drømte at jeg var blitt gravid igjen. Det snudde opp ned på alle mine planer og jeg var i full gang med å diskutere med min mor hvordan jeg skulle innrette meg nå når jeg skulle få et nytt barn. Slutte å ta testosteron, finne et større sted å bo, kjøpe nye klær… Før det plutselig gikk opp for meg at jeg kunne ta abort. Det var lettelsen som vekka meg.

For ca fem år siden hadde jeg den samme frihetsfølelsen som jeg har nå når jeg skal flytte til Oslo. Det var da jeg ble gravid. Nå er det ikke biologisk mulig at jeg er gravid, ellers ville jeg blitt nervøs. Første delen av graviditeten (før jeg visste at jeg var det) var prega av drømmer om å ha barn eller være gravid. Jeg tror det å ta abort ville være eneste mulighet for meg hvis jeg ble gravid igjen, samtidig som jeg vet at jeg ville ha følelsen av å ta et liv.

Drømmen er nok også et uttrykk for at jeg vil savne dattera mi, savne det å ha et barn i huset. Samtidig som det å slippe en del av ansvaret er en lettelse. Men savne henne kommer jeg til å gjøre.

Den kanskje viktigste grunnen til drømmen er at jeg om ei uke skal til vurdering på en kvinneklinikk. De skal vurdere om jeg får fjerna livmor og eggstokker på anna enn GID-grunnlag. Jeg tror drømmen synliggjør den lettelsen det ville være å få det ut.

Legg igjen en kommentar

