Avreagering – intro

Posted: torsdag 2 oktober, 2008 by Tarald in Avreagering, frigjøring, Psykiatri
Tags: , , , ,

Dette blir en slags spalte med litterære tekster. Å skrive har alltid gitt meg utløp for mine destruktive impulser, helt siden jeg skrev om selvmord på ungdomsskolen. Det hjelper å utforske et handlingsforløp litterært og derigjennom innse hvor destruktivt det ville være. Det hjelper også å drømme seg vekk til en parallell virkelighet der pupper kan fordampe i badstua eller renne vekk i dusjen.

Denne introen har ett formål: at ikke mennesker som kjenner meg skal bli altfor engstelig. Dessuten er det kanskje påkrevd å advare allmennheten om at dette blir blodig, ekstremt og makabert. Det er også på sin plass å presisere at «litterært» i denne sammenhengen ikke sier noe om kvaliteten, men om forholdet til det vi kjenner som virkeligheten.

Da kjører jeg i gang!

Legg igjen en kommentar

