Syk mann

Posted: onsdag 1 oktober, 2008 by Tarald in humor, Testo-effekter, Trans
Tags: , , , , , , , , ,

Jeg tror det var mens jeg gikk på folkehøgskole på Finnsnes (Heimly RIP) at jeg første gang hørte begrepet «syk mann». I likhet med «kjerring» er det tilsynelatende et kjønnsbestemt ord, men kan likevel brukes om mennesker av alle kjønn.

Ingen er så syk som en «syk mann». Hin er døden nær av forkjølelse og krever konstant oppvartning. Dessuten syter og klager hin hele tiden.

Jeg er selvsagt en syk mann. Og dette er derfor et syte-innlegg om hvor fælt jeg har det akkurat nå.

  • magen gjør vondt
  • jeg har vondt i halsen og klarer ikke å svelge
  • snørret som produseres ustoppelig
  • det føles som om jeg har feber; jeg svetter og fryser med sekunders mellomrom og uten logisk forklaring. Likevel viser termometeret at jeg ikke har feber.
  • og som om ikke det var nok blør jeg fra steder jeg helst vil unngå å kjennes ved.

Hva er verre enn en syk mann som er døden nær av forkjølelse? En som i tillegg har menstruasjon.

Som om ikke det var nok skulle jeg vært på jobb om seks timer. Det begynner å gå opp for meg at det bare ikke er fysisk mulig. Jeg har ikke råd til å være syk! Tilkallingsvikarer har null rettigheter.

Det frister voldsomt med en DIY-hysterektomi, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det. Heklenål? Støvsuger? E.E. mener jeg ikke har håp om noen operasjoner før GID-klinikken blir mer medgjørlig. Det vil si omtrent samtidig som griser begynner å fly. (Nei, jeg er ikke i det optimistiske hjørnet i natt.) Så kanskje jeg må finne fram støvsugeren og gjøre et forsøk?

Kommentarer
  1. Drik sier:

    Ååh.. altså, er det ikke interessant at vi har mens og er forkjøla.. samtidig?

Legg igjen en kommentar

