Første anmeldelse

Posted: tirsdag 22 april, 2008 by Tarald in Framandkar, Litteratur, Pressedekning, Sitater, Skriving
Tags: , , , , ,

Universitas var altså først ute. Og selv om den prøver å være nådeløs i sin slakt, kan jeg ikke si at det rammer særlig hardt. Jeg mistenker anmelderen for å være en spirende skribent selv, etter det blomstrende (evt. stinkende) språket å dømme. Selv er jeg riktignok tilhenger av å skrive korte anmeldelser, og gjerne slakt, men litt bedre bør man kunne gjøre seg forstått, selv på liten plass. Det kan virke som om han har lest Framandkar meget bokstavelig sjølbiografisk, eller kanskje det er forekomsten av tabuord og kroppslighet som får ham til å karakterisere boka som privat?

I grunn er det bare en setning jeg synes er verdt å beholde i anmeldelsen:

Noen dikt treffer, transaksjoner av lengsel, graver ganger i orda ut fra kroppens fengsel.

Forøvrig er jeg selvsagt helt uenig i at dikta er for private, men den bedømmelsen overlater jeg gjerne til leserne. Det blir spennende å se hva andre mener…

Kommentarer
  1. punkfairy sier:

    For en merkelig, merkelig anmeldelse 😮

  2. Askild sier:

    Hoi!

    Du har fått meget god omtale i Utropia under tittelen «Solid samling» i dag! Det triste er at Utropia ikkje ligg på nett, du får heller gle deg til å avisa mellom fingrane når du kjem tilbake frå storbyferien:-)

  3. […] artikkel og spenne…Opplesning på Mono 2… på Første oppdrag!Askild på Første anmeldelsepunkfairy på Første anmeldelseDer stod den «… på Har du […]

Legg igjen en kommentar

