Ingen grunn til bekymring

Posted: torsdag 26 april, 2007 by Tarald in Reprise, Trans
Tags: , , ,

Det finnes ikke så mange transkjønna foreldre. De færreste har møtt noen. Det er en kjent sak at fordommer ofte oppstår fordi man mangler kunnskap og er redd for det ukjente. Denne ukas folkeopplysning dreier seg derfor om det. Derfor vil jeg sitere en fagartikkel av dr. Richard Green fra International Journal of Transgenderism:

«Available evidence does not support concerns that a parent’s transsexualism directly adversely impacts on the children.»

Ganske klart til å være en fagartikkel syns jeg. Hele artikkelen kan leses her.

Dette ble skrevet like etter at jeg hadde blitt meldt anonymt til barnevernet. Les bekymringsmeldinga (passordbeskytta). Til tross for at min transseksualisme var hovedpoenget i meldinga, tok barnevernet ikke kontakt med GID-klinikken eller la vekt på noe av den dokumentasjonen jeg skaffa til veie om temaet. Til tross for at ingenting bekymringsverdig dukka opp, fortsatte de likevel saken og avslutta den først like over nyttår 2008.

Oppdatert september 2008

Legg igjen en kommentar

