Tja

Posted: onsdag 12 juli, 2006 by Tarald in frigjøring, Reprise, Trans

Det irriterer meg at jeg ikke kan avgjøre om folk tar meg for å være mann eller kvinne. Dermed er det vanskelig å velge toalett. Jeg har blitt tatt for å være mann av fulle gubber to ganger, blitt tiltalt som «sir» av en turist og omtalt som mann av en gutt på ca 10.
Men hver gang jeg tror at nå – nå ser folk at jeg er mann, så skjer det noe som gjør meg usikker igjen. Som da jeg skulle kjøpe klokke. Ingen hyggelig opplevelse. I det siste har skattepengene fått bein å gå på – mye shopping. Men det er virkelig vanskelig å avgjøre om folk ser meg som mann, selv i klesbutikker for menn. De ansatte hever i alle fall ikke et øyenbryn, men kanskje jeg «avslører» meg likevel? Vil i den forbindelse gi masse ros til den søte fyren på Bertoni på Nerstranda. Kjempebra service! Og ja, jeg brukte mer penger på den jakka enn jeg hadde tenkt.
Ellers kommer jeg stadig ut til nye folk og er begynt så smått å rette på pronomen (han/ho) og navn. Liker virkelig det nye navnet mitt! Har en avslappa holdning til det å komme ut til resten av omgivelsene. De får tidsnok vite om det og jeg gjør ikke noe for å skjule det, med unntak for familien og eks-familien (som på et vis fortsatt er en slags familie – komplisert).
31. juli drar jeg sørover til foreldra mine. Da blir det spaning i kvardagen gitt! Håper å skifte navn offisielt så snart jeg kommer hjem igjen.

Legg igjen en kommentar

