Statusrapport og tilbakeblikk

Posted: torsdag 8 juni, 2006 by Tarald in frigjøring, homsesaker, Psykiatri, Reprise, Trans

Jeg har aldri hatt det så bra som nå! Jeg blir stadig kjent med nye folk, kjenner jeg er mye mer utadvent og hyggelig å omgås nå enn før. Komprimeringsvesten gjør sitt for selvtilliten og figuren. Jeg trener 1-2 ganger i uka og trives veldig bra i mitt nye uttrykk. Snart har jeg levd som mann (mer eller mindre) i et halvt år og det er det beste halvåret i mitt liv. Jeg føler at jeg har fått mye bedre selvinnsikt og mer selvsikkerhet. Jeg skjønner hvorfor det å framstå som mann skal være den endelige testen på at man er transkjønna FTM, for det er først nå jeg er sikker på at det er riktig. Alt føles så rett, alle bitene faller på plass.
Etter hvert som kroppen min blir mer entydig mannlig vil jeg nok utforske mer kvinnelige uttrykk igjen. Kanskje blir jeg å se som drag-queen. Jeg føler meg ganske akseptert i det skeive miljøet, selv om det nok gjenstår en del fra homsenes side. Jeg har i alle fall fått bekrefta fra en del lesber at de ikke ser meg som kvinne, men som mann, og det er jo positivt.
Det er en spennende prosess jeg er inne i og jeg trives. Trives også med forventninga om alt som skal skje framover. På noen måter føler jeg meg ganske midt i mellom nå og vet ikke hvor lenge jeg orker det. Men foreløpig går det bra fordi jeg har tro på at jeg skal få komme over på rett side om ikke lenge.

Så optimistisk jeg var! Godt jeg ikke visste at det skulle ta to år…

Legg igjen en kommentar

