Ønsker for 2006

Posted: lørdag 31 desember, 2005 by Tarald in frigjøring, Reprise, Trans
Tags: , , , ,

Måtte det nye året gi meg fred!
Ikke en fred som lar meg flyte meningsløst i den breie elva, men en fred som lar meg vandre på den smale stien som er ment for meg fra begynnelsen. En fred med meg selv som ikke lar meg gå på akkord med det som er viktig for meg.

Måtte det nye året bringe handlekraft!
Framover nå handler det mer om hva jeg skal gjøre og ikke så mye om tanker og anfektelser. Det nytter ikke å grave seg ned i grublerier lenger. Det er på tide å ta skrittet ut i verden som den jeg er. Handle i sannhet.

Måtte det nye året gi meg mot!
Mot til å stå for den jeg er og de handlingene som vil følge av det. Og kanskje også mot til å vise ansikt for alle dem som sliter med det samme, vise for all verden at kjønn ikke er svart eller hvitt, kvinne eller mann. Bare på den måten kan fordommer og nedbrytende holdninger bekjempes.

Godt nyttår!

Jeg dro på nyttårsfest hos noen venner av meg og hadde så lyst til å snakke om det, komme ut. Da klokka slo tolv stod jeg og så ut over byen og ønska intenst at jeg ville klare å gjøre noe med tankene mine i året som kom, at jeg skulle slutte å gruble og handle i stedet.

Og jeg klarte det. 2006 ble det året jeg begynte den kjønnsbekreftende prosessen, stod fram i avisa, kom ut av skapet og fikk nye venner.

Redigert september 2008

Legg igjen en kommentar

